torsdag 18 augusti 2011

Det mytomspunna körkortet

Idag hämtade jag mitt körkort på posten.* Jag är så jävla ful på bilden så att det inte ens är roligt! Jag är liksom bara ful-ful, inte kul-ful (hehe). Jag som såg fram emot att stolt få visa upp mitt körkort som leg! Det kommer knappast hända. Och så ville jag ha det i det där genomskinliga plastfacket i plånboken. Det kommer inte heller hända, jag ska trycka ner det i myntfacket. Bilden togs i februari 2010, såhär skrev jag om den då:

JAG KLARADE TEORIPROVET!!!!!!!! WOHO!!!!!! Fick exakt på godkäntgränsen... Borde fått typ fullt, har pluggat som en dåre. MEN vägverket ville lägga in helt sjuka frågor i kategorin "situationer som aldrig någonsin i människans existens kommer att inträffa, och om det någon gång mot alla odds inträffar så är det ändå inte en jävel som vet vad reglerna för situationen säger så då löser det sig på något annat sätt ändå". aja whatever, I MADE IT!

Dagen började dock inte så bra. Jag vaknade hemma hos Fettot med värre acne än i puberteten och helt outrustad med smink. Jag försökte desperat kleta över blemmorna med fettots foundation, dålig idé eftersom hennes hud har en betydligt mörkare nyans än min svullna svennefejja. Så det var bara att gilla läget trots körkortsbilden som nalkades en timme senare. Den är gräslig. Jag ser ut som en sovjetisk fånge med vattkoppor. Dessutom gjorde jag misstaget jag alltid gör när det ska tas legfoto/passfoto/skolfoto osv; jag satte huvudet för nära kameran. Mitt ansikte täcker därav hela bilden...

Bara att ta nya tag inför uppkörningen imorgon! Jag är bra! Jag klarar allt! Jag kan om jag vill! Jag har makten över mitt eget liv!



Sedan körde jag upp:
Jag kuggade uppkörningen... Råkade köra på trottoaren... Det var snö överallt jag ser ju fan inte skillnad på en vit väg och en vit trottoar! Och en vit människa. Hehe skoja. Så det var ena anledningen till att jag kuggade, den andra gick till som så: Jag körde på en liten enkelriktad väg med bilar parkerade längs sidan. En kärring stog vid vägen och glodde på sin bil (mog1), jag körde förbi henne , samtidigt såg jag en snigel knappa in på mig bakifrån. Så sakta gick det. Intruktören/läraren/gubben/vafan kallar man han som sitter bredvid och säger om man klarar det? Han blev iallafall tokig och började skrika "LÅNGSAMMAREEEEEEE!!!! AAAAAAAAAAAAAHHH!!!!! LÅNGSAMMARE!!!" och tokbromsade med sin bromspedal. Jävla mes. Det enda som hade hänt om jag körde på henne hade varit att hennes skjorta blev skrynklig.


Ja, så gick det till.. En månad senare kuggade jag igen, men det har jag visst inte dokumenterat. Var väl allt för självmordsbenägen i guezz. När jag nu gjorde teoriprovet ett och ett halvt år senare (jag klarade det exakt på godkäntgränsen även denna gång, hatar marginaler) tog jag en ny bild och hoppades innerligt att jag skulle få ha den på körkortet istället. MEN NEJ, det gick ju självklart inte för sig då de redan hade min gamla bild lagrad i datorn. Svårt att byta... not. Så nu får jag dras med mitt fläckiga ägghuvud i tio långa år!

*Jag klarade uppkörningen för cirkus en vecka sedan efter en körning som enligt instruktören/fröken/testledaren/??? var "medioker, men inte tillräckligt dålig"... WOHOOOO!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar